График работы магазина
Корзина
USD - 28.12 грн.EUR - 32.64 грн.

Чому не можна довго вижимати зчеплення

Якщо автомат не вимагає втручання з боку людини і тому ідеально підходить для новачка, то ручна коробка - повна його протилежність. У тому, як керувати "механікою", ми допоможемо Вам сьогодні розібратись.


Проблема в тому, що на механічній трансмісії водієві необхідно самостійно контролювати процес перемикання ступенів, зусилля натискання на педаль зчеплення і час розмикання дисків. В результаті кожен водій виробляє свій алгоритм водіння. Хтось умудряється при кожній невеликій зупинці встромляти «нейтраль», інші ж годинами тримають зчеплення в пробках і тиснуть на педаль до посиніння, поки не проїдуть всю півторагодинну пробку в годину пік.

Як часто варто міняти масло в механічній коробці?


Механічна трансмісія має строгий норматив спрацьовувань, з яких і складається її ресурс. На перемикання передачі відводиться пара секунд, після чого диски повинні знову замикатися. Однак, якщо утримувати зчеплення в розімкнутому стані, технічний вузол виходить за межі регламентованих навантажень і починається його підвищений знос.

Тримати педаль зчеплення в натиснутому стані шкідливо. Що в цей момент відбувається всередині трансмісії?

При натисканні на педаль зусилля через трос передається на вижимну вилку. Зусилля це немаленьке, тому при тривалому застосуванні деталь переживає наднормативні навантаження. А запас міцності у неї невеликий.

У самому зчепленні навантаження передається на вижимний підшипник. Він тисне на пластинчасту спідницю корзини зчеплення. Її пелюстки хоч і розраховані на часті спрацьовування, але тримати навантаження безперервно вони не повинні. Це призводить до підвищеного зносу, до втрати еластичності і зниження пружності, що згодом веде до виходу з ладу всієї деталі.

Загалом, будь-яке підвищене навантаження небажане, і вже тим більше - в складній і дорогій трансмісії. Тому при кожній зупинці необхідно включати нейтральну передачу і відпускати педаль зчеплення.

Не слід тримати зчеплення натиску і при повільній їзді. Зазвичай в автошколах вчать такого прийому. В цьому випадку автомобіль дійсно сповільнюється, а ось зчеплення переживає колосальні напруги. Його диски прослизають і стираються.

Навчившись так поводитися з трансмісією, молоді водії намагаються тримати ногу на педалі і при рівномірному русі по заміських трасах. Для механічної коробки це згубно. Диски труться, гріються і через 8-12 тисяч кілометрів виходять з ладу.

Тому так поводитися з педаллю зчеплення можна. У зчеплення є тільки два робочих положення: вижато і відпущено. Третього не дано.

Якщо хочеться продовжити ресурс зчеплення, то необхідно якомога рідше утримувати педаль в вичавленому стані. Рух накатом, як і стоянку біля світлофора, краще здійснювати на «нейтральній» передачі. Ну а старт з місця краще здійснювати на 1200-1500 оборотах двигуна без ривків і зайвих перегазовок. Тоді зчеплення прослужить понад 100 тис км.

Вам помочь найти необходимую деталь?
звоните нам (097) 114 19 99 или закажите обратный звонок